Ārsti ir bažīgi par neapdomīgiem elektroskrejriteņu vadītājiem

Pagaidām slimnīcā nav daudz traumēto, kuri krituši ar skrejriteņiem vai velosipēdiem, taču, laikam paliekot siltākam, viss var strauji mainīties - atzīst Vidzemes slimnīcas traumatologs Egīls Freimanis.

“Skrejriteņiem ir viss tas pats, kas ir parastiem divriteņiem, izņemot to, ka kāju ielikt spieķos ir neiespējami - nobrāzumi uz elkoņiem, ceļiem un uz sejas... Tāpat kā divriteņiem, ir krišana pāri stūrei uz sejas, kas var rezultēties ar galvas un kakla traumām,” saka Egils Freimanis, “Vidzemes slimnīca” traumatologs.

Salīdzinājumā ar 2019. gadu pērn cietušo personu skaits negadījumos ar elektroskūteriem divkāršojies. Savukārt divu gadu laikā bojā gājušas četras personas.

No pagājušās nedēļas elektroskrejriteņu vadītājiem tāpat kā velosipēdistiem var piemērot administratīvos sodus. Skrejriteņu vadītājiem jābūt vēl uzmanīgākiem nekā velosipēdistiem, kuri ar savu braucamrīku var labāk manevrēt un izvairīties no bīstamām situācijām - piebilst traumatologs.

Kā atzīst dakteris, tad bērnus ir svarīgi nodrošināt ar aizsargbruņām, īpaši ķiveri, kas kritiskā situācijā var glābt dzīvību.

Skrejriteņu nomas uzņēmumu lietošanas noteikumos būtiskas izmaiņas jaunais regulējums neviesīs, jo līdz šim pakalpojumus varēja un turpmāk arī varēs saņemt tikai personas no 18 gadu vecuma. Elektroskūteru uzņēmuma “Fiqsy” vadītājs Māris Avotiņš uzskata, ka 14 gadi ir saprātīgs vecums, lai sāktu braukt ar elektroskrejriteni.

Personām vecumā no 14 līdz 17 gadiem, kuras vēlās vadīt elektroskūteri, ir nepieciešamas velosipēda vai jebkuras kategorijas transportlīdzekļu vadīšanas tiesības. Jāpiebilst, pēc pilngadības sasniegšanas tiesības nav nepieciešamas.


Foto: unsplash.com