Baltkrievijas pusē iebraukšanu Latvijā gaida 151 kravas mašīna

Latvijas-Baltkrievijas robežas šķērsošana ir aizliegta pasažieru transportam un vieglajām automašīnām, taču iebraukšanu gaida 151 kravas automašīna. Jāsaka, Krāslavas novada Pāternieku muitas kontroles punktā notiek nemitīga kravas transporta kustība. Pagājušās nedēļas beigās ap 300 mašīnu rinda izveidojas arī Silenes muitas kontroles punktā, taču pašlaik tā ir samazinājusies - liecina Valsts ieņēmumu dienesta sniegtā informācija.

Uldis Ruļuks, Pāternieku muitas kontroles punkta maiņas vadītājs pauž, ka viss saistītais ir ar posteņa rekonstrukciju – tās ietvaros postenis tiks paplašinās, kā arī būs jaunas joslas tieši kravas transportlīdzekļiem. Ja tiek runāts par rindas palielināšanos, vadītājs uzsver, ka tās ir gada beigas un plūsma mēdzot pieaugt regulāri.

Kāds autovadītājs no Baltkrievijas stāsta, ka rindā stāvējis 58 stundas ar pusi. Viņš uzskata, ka tas nav normāli, jo agrāk rindā varēja rezervēt vietu vienai mašīnai, nevis piecām. Piebilsts, ka no pusdeviņiem rītā līdz pusdeviņiem vakarā neviena no rindā esošajām mašīnām robežu nebija šķērsojusi – tikai naktī.

Iebraucošā kravas transporta kustība tiek organizēta divās joslās. Ja iepriekš dienas laikā bija iespējams noformēt 100 mašīnas, tagad šis apjoms samazinājies par 15-20%, kā arī ir citādāks formēšanas laiks. Darba intensitāti ietekmē arī muitas darbinieku skaita samazinājums, jo dažiem no tiem ir konstatēta saslimšana ar Covid-19.

Pāternieku muitas kontroles punkta maiņas vadītājs uzsver, ka muitai maiņā ir 15 darbinieku – tagad, ņemot vērā arī slimības, viņi “ir tādi, kā ir”. “Mums ir bijis, kad no 3 maiņām ir jāizveido ceturtā maiņa.”

Latvijas-Baltkrievijas robežšķērsošanas vietu infrastruktūras modernizācija ir vērienīgs projekts. To realizē ar mērķi palielināt robežas šķērsošanas caurlaidību un robežsargu darba efektivitāti. Jāpiebilst, būvdarbus plānots pabeigt jau šogad.