Ceļ trauksmi par kritisko tilta stāvokli Rēzeknē

Rēzeknes viadukta kritiskais stāvoklis ir temats, par kuru sociālajos medijos jau aptuveni gadu pilsētas iedzīvotāji un viesi regulāri aktualizē asas diskusijas. Nupat arī vienā tilta pusē slēgta gājēju kustība, tomēr pašvaldība skaidro, ka dzelzceļa pārvads ir drošs. To apstiprina arī pērn veiktās būvinspekcijas slēdziens. Lai arī bija ieceres viaduktu remontēt jau šogad, pieaugošās darbu izmaksas un projektētāju noslogotība lika plānus pārcelt par vienu gadu uz priekšu.

Tīkli viadukta apakšā, birstošs ietvju segums un draudi veselībai pārvietojoties pa tām – tie šobrīd ir vieni no aktuālākajiem jautājumiem, par ko Rēzeknē ceļ trauksmi iedzīvotāji. Iedzīvotāju sūdzības pašvaldībā gan nav saņemtas, tomēr diskusijas dažādās sociālo mediju grupās pēdējā gada laikā parādās arvien biežāk: “Bērns no caurumiem nobijās tā, ka sāka trīcēt un pat raudāt, domājot, ka tilts tūlīt bruks. Tie caurumi ir vienkārši biedējoši pat pieaugušam cilvēkam.”

Uz dzelzceļa pārvada trotuāra vienā pusē izveidojies puskvadrātmetru liels caurums, gājēju kustība tagad tur slēgta. Pašvaldība uzskata, ka tas ir tīšs bojājums, par ko Valsts policijai uzrakstīts arī iesniegums. Rēzeknes valstspilsētas pašvaldības Pilsētvides un attīstības pārvaldes vadītājs Georgijs Orlovs saka: “Acīmredzams, ka asfalta segums ir speciāli bojāts, līdz ar to visas lauskas ir apakšā. Plānojam līdz Jāņiem savest kārtībā šo ietves posmu. Tur būs paredzēti betonēšanas, kā arī asfaltēšanas darbi. Ir plānots nomainīt aizsargtīklus, kas tur ir, attiecīgi attīrot un uzstādot jaunus.”

Pirms gada sertificēti speciālisti veica visu pilsētas tiltu un caurteku galveno inspekciju. Slēdzienā par satiksmes pārvadu norādīts, ka tas ir apmierinošā stāvoklī, tuvāko piecu gadu laikā viaduktu var ekspluatēt pilnā apmērā. Galvenā rekomendācija gan ir veikt pilnvērtīgu ietvju remontu, tomēr pērn izsludinātie divi iepirkumu konkursi par tehniskās dokumentācijas izstrādi bija nesekmīgi, darbi, visticamāk, notiks vien pēc gada. Georgijs Orlovs norāda: “Bija problēmas ar projektētājiem. Tagad viņi visi noslogoti, arī izmaksas ir augstas. Pašlaik ir paredzēts, ka septiņu mēnešu laikā tiks izstrādāta tehniskā dokumentācija tilta remontdarbu veikšanai.”

Satiksmes pārvads pār dzelzceļu uzbūvēts pirms aptuveni 40 gadiem, pirms 13 gadiem rekonstruēta tā braucamā daļa un nesošās konstrukcijas. Jaunie ietvju projektēšanas darbi izmaksās aptuveni 45 000 eiro, savukārt pilnīgai rekonstrukcijai finansējums ir viens miljons eiro. Pašvaldība šo summu cer atvēlēt no nākamā gada budžeta, kā arī piesaistīt Eiropas Struktūrfondu naudu.


#SIF_NVZ2022