Diskutēs par atļautā ātruma neievērošanu satiksmē

Autovadītāji neievēro ceļu satiksmes noteikumus, galvenokārt ikdienā pārvietojoties līdz desmit kilometriem stundā ātrāk, nekā atļauts. Šoferi to apzinās, bet tāpat nebaidās pārkāpt noteikumus, jo policistu uz ielām nav, nav arī vidējā ātruma kontroles kameru, kā arī sodi par šādu - plus 10 - pārkāpumu nav. Rīt paredzēta īpaša apspriede par šo, bet vai tas ko mainīs? 

Par ātruma pārsniegšanu līdz 10 kilometriem stundā piemēro brīdinājumu, nevis naudas sodu - iespējams, tas arī ir galvenais iemesls, kāpēc plus 10 ir standarts Latvijā, nevis kā Igaunijā vai Skandināvijas valstīs.

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits ReTV Ziņām norāda, ka pēdējos gados rūpīgi pētīti ceļu satiksmes negadījumi, lai izanalizētu to cēloņus, bet viena iemesla nav. “Viens akmens ir policijas dārziņā, jārada sajūta, ka tevi kāds kontrolē, ka vari būt pieķerts. Izstrādājam vidējā ātruma radara programmu, kas bremzēs ātruma plūsmu 16 Latvijas ceļa posmos.”

Rīt notiks Ceļu satiksmes drošības padome, kurā spriedīs par atļautā ātruma neievērošanu ceļu satiksmē, bet, vai Latvijā būs kā Igaunijā, kad sods tiek saņemts no pirmā pārkāptā kilometra, šobrīd pateikt nevar neviens. Latvijas šoferiem nepieciešams arī redzēt, ka kāds viņus tiešām arī kontrolē. “Runājot par tiem cilvēkiem, kuri savākuši astoņus soda punktus un ieradušies uz lekcijām, kuras es pasniedzu. Cilvēki uzsver, ka es trīs gadus braucu, neredzēju nevienu policistu, pēkšņi parādījās un pieķēra. Tas tikai nozīmē, ka šis kontrolējamais mehānisms - cilvēks - formā uz ceļa ir iztrūkstošs,” saka satiksmes eksperts Oskars Irbītis.

Kārtības sargu neesamību uz ceļa novērojis arī Oskars Irbītis, kurš papildina, ka Lietuvā darbojas 100 vidējā ātruma kontroles kameras, kamēr Latvijā vēl nav uzstādīta neviena. Tas ir tikai viens no drošas satiksmes elementiem. Drīzumā būs pieņemts lēmums, kas kriminalizēs braukšanu dzērumā, bet par citiem jauniem veidiem spriedīs rītdien Satiksmes ministrijas rīkotā domnīcā.  



Foto: Freepik