Gājēju tilts - šķēršļu josla

Nepilnu nedēļu pēc uzstādīšanas gājēju pontona tilts Bauskas novada Mežotnē atkal slēgts, jo šķērsot to sausām kājām neesot iespējams. Iemesls esot augstais ūdens līmenis Lielupē pie Mežotnes. Savu laiku nokalpojušas esot arī tilta konstrukcijas. 

Pēdējos vienpadsmit gadus gan tūristi, gan vietējie iedzīvotāji vasarās un rudeņos no Mežotnes uz Pilsrundāli varēja nokļūt šķērsojot Lielupi pa gājēju pontonu tiltu.Lai arī daudz vēlāk, nekā ierasts, tiltiņš uzstādīts arī šogad, bet šķērsot to sausām kājām nav iespējams.

Jāteic gan, ka pirms tiltiņa uzstādīta zīme, kas vēsta, ka kāpt uz tā ir bīstami. Bauskas novada apvienības pārvaldes vadītājs Aleksandrs Gurkovskis teic, ka bīstamību veido straume un ūdensaugi, kas saķērušies tilta konstrukcijās rada papildus smagumu, kas tiltu spiež uz leju. “Nav izmantojams, jo ir uzcēlies ūdenslīmenis pēc lietavām, un izskatās, ka atbilstoši tai tehnoloģijai vai projektētajiem tilta parametriem šobrīd tas ūdens līmenis upē ir par augstu,” stāsta Bauskas novada Bauskas apvienības vadītājs Aleksandrs Gurkovskis.

Aleksandrs Gurkovskis gan piebilst, ka problēmas neesot tikai ar augsto ūdens līmeni. “Skaidrs, ka šinī brīdī, kad redzam tos trūkumus, tiltu nevar nosaukt par normālu, bet tajā laikā tādu uzprojektēja. Ir jau bijušas problēmas. Tas ir daļēji renovēts, jo daļa bija aizpeldējusi prom.”

Gan apvienība vadītājs, gan satiktais mežotnieks Harijs Dāvis Požemeckis ir vienisprātis, ka tiltiņa slēgšana neesot risinājums. “Protams, tiltiņš ir vajadzīgs. Mēs paši jau redzam, ka tas tiek izmantots, interese no sabiedrības ir diezgan liela, upei otrā pusē ir arī apskates objekts. Protams, mums būs jādomā, kādā formā un kā, jo pašvaldība šobrīd neapsver ideju, ka tiltiņa nebūs,” saka Aleksandrs Gurkovskis.

“Visticamāk, ka vajadzētu taisīt tādu gaisa tiltiņu. Tādu, kā ir Bauskā uztaisīts, un arī sākt domāt par vienjoslas tiltu, kur var braukt ar mašīnām,” uzsver Harijs Dāvis Požemeckis, mežotnieks.

“Esam tādu domu jau apsvēruši, bet ir jādabū provizoriskās izmaksas un jāsaprot, cik lieli kapitālieguldījumi būs nepieciešami, jo upes krasti ir zemi, ūdens līmeņa svārstības pietiekami lielas. Protams, tajā vietā nebūvēs ar automašīnām braucamu tiltu, kur izmaksas varētu būt nereālas. Jā, varētu būt gājēju tilts. Mēs esam apsvēruši domu iesaistīt studentus-arhitektus metu konkursā,” stāsta Aivars Mačeks, Bauskas novada domes priekšsēdētāja vietnieks.

Pašreizējais pontonu gājēju tilts svinīgi tika atklāts 2011. gada septembrī. Tolaik tā izmaksas bija vairāk nekā 46 000 latu jeb 65 000 eiro. Tiltiņa uzstādīšana šogad izmaksājusi jau vairāk nekā divus tūkstošus eiro.