Kāda ir Liepājas lidostas nākotne?

Liepājas lidostā nesen ielidoja viena no lielākajām lidmašīnām pasaulē - ''Boeing 737-800'', kas  pilsētā nogādāja Ungārijas sieviešu futbola izlasi. Neskatoties uz šādu čarterreisu norisi, Liepājas lidosta uz nākotni raugās  ļoti piesardzīgi. Iemesls - airBaltic pārtrauks lidojumus no Rīgas mazā pieprasījum dēļ.

Kā liecina Liepājas lidostas 2020. gada pārskats - pirmajā ceturksnī apkalpoti 90 regulārie reisi, viens privātās aviācijas lidojums un viens čarterlidojums. Apkalpoto pasažieru skaits regulārajos reisos šā gada pirmajos divos mēnešos sasniedzis 2321, taču augustā tie bijuši vien 600 pasažieri. Tas esot tiešs Covid-19 pandēmijas seku rezultāts

Kā atzīst Liepājas lidostas vadītājs Agris Sprūde, Covid-19 licis mainīt kapitālsabiedrības plānus. Ja vasarā bija paredzēts palielināt reisu skaitu starp Liepāju un Rīgu līdz sešām reizēm nedēļā un nākamgad sākt skatīties regulāru tiešo lidojumu virzienā uz Skandināviju, tad tagad lidostai nākas koncentrēties tikai uz jau ierasto privāto reisu un lidmašīnu tehnisko apkalpošanu, kā arī airBaltic pilotu skolas nodrošināšanu. 

Liepājas Tūrisma informācijas biroja vadītāja Inta Šoriņa saprot airBaltic lēmumu uz laiku apturēt regulārus lidojumus starp Liepāju un Rīgu to nerentabilitātes dēļ Covid-19 laikā, taču atzīst, ka tas var ietekmēt pilsētas uzņēmējdarbību, ņemot vērā, ka kopš reisa atjaunošanas 2017. gadā ir uzlabojušies ekonomiskie un tūrisma rādītāji. 

Liepājas lidosta cer uz sportistu pieplūdumu pilsētai, ņemot vērā, ka saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem, viņi, ierodoties Latvijā no valstīm, uz kurām attiecināta pašizolācijas prasība, drīkstēs to neievērot, ja būs veikti divi Covid-19 testi un tie būs negatīvi.