Kara dēļ tūrisma nozare atkal krīzē

Tūrisma nozari, kas pavasari gaidīja ar cerībām atsākt darbu pēc divu gadu ierobežojumiem kovida ēnā, atkal nonākusi krīzes priekšā. Krievijas uzsāktais karš Ukrainā bažas raisījis ārvalstu tūristu vidū, kas Latviju saredz kā tūrismam nedrošu vidi. Tāpēc ārvalstu tūristi steidz atteikt vasaras rezervācijas Latvijā.

Tūrisma aģentūrā “Latvia tours” ReTV norāda, ja, sākoties karam Ukrainā, ārvalstu klientu vidū bija vērojama pauze ar ceļojumu plāniem uz Latviju, tad jau marta mēnesī sākās aktīva vasaras rezervāciju anulācija. Arī grupu braucieniem. “Protams, nevar teikt, ka anulētas visas grupas, tomēr ienākošajam tūrismam sezona nesākās cerīgi. Mēs ļoti ceram, ka mums izdosies apkalpot kruīzu kuģus, kuri pašlaik vēl plāno ienākt Rīgas ostā,” saka Ieva Keiša, tūrisma aģentūras “Latvia tours” direktore.

Pēc Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas datiem, marta mēnesī viesnīcās anulāciju skaits sasniedza pat 80%. Latvijas Tūrisma aģentu un operatoru asociācijā skaidro - līdz ar Krievijas iebrukumu Ukrainā ārvalstu tūristi Latviju un Baltijas reģionu saredz kā nedrošu vidi gan ņemot vērā salīdzinoši tuvo karadarbības zonu, kā arī medijos izskanējušo informāciju par NATO spēku pastiprināšanu Baltijas reģionā. “Ārzemnieki tiešām baidās no mūsu reģiona. Man liekas, ka šajā brīdī par maz medijos tiek uzsvērts tas, ka mēs šeit dzīvojam pilnīgi mierīgi un ka mēs, protams, esam gatavi uzņemt tūristus,” saka Anta Jokste, Latvijas Tūrisma aģentu un operatoru asociācijas valdes locekle.

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrā skaidro - reaģējot uz situāciju, šobrīd norit darbs pie reklāmas kampaņas Eiropā. Tās vēstījums būs par to, ka Latvija ir tūrismam droša vide. LIAA Tūrisma departamenta direktore Inese Šīrava: “Plānotajās reklāmas kampaņās, kas mums šobrīd tūrismam top gan Somijā, gan Zviedrijā, gan Vācijā, gan Lielbritānijā un vēl citās valstīs, daudz lielāks uzsvars tiks likts komunikācijā tieši par šo drošības aspektu un arī uz personīgo pieredzi, ko var iegūt, arī vedot uz Latviju cilvēkus, rādot, kāda šeit ir situācija un arī tālāk. Teiksim, viņi šo informāciju var nodot savās valstīs potenciālajiem tūristiem.”

Ekonomikas ministrijā ReTV informē, ka tiešs atbalsts tūrisma nozarei, kā tas bija kovida krīzes laikā, nebūs, bet 30 miljoni eiro paredzēti mārketinga aktivitātēm, tostarp lielajiem pasākumiem. Tas pārrunāts arī ar pašu nozari. “Pirmais ļoti pazīstamas tūrisma nozarē - uzņēmumi, kuri reklamē šo galamērķi, brauc uz ārvalstu izstādēm, aicina uz šejieni. Viss, kas ir saistīts, lai palielinātu savu pārdošanu. Šim ir subsīdija līdz 80% no izdevumiem. Otrs atbalsta veids ir lieliem pasākumiem. Tie, kas rīko sporta, kultūras, konferences Latvijā, tam nav jābūt tūrisma jomā. Jo ir specifiskāka joma, jo labāk, jo mēs dabūjām specifiskāku pasākumu šeit,” saka Ekonomikas ministrijas valsts sekretāra vietnieks Raimonds Lapiņš.

Pēc nozares pārstāvju sacītā, šogad lielāka nozīme tūrismam Latvijā būs individuālajiem ceļotājiem tieši no Baltijas valstīm.  


#SIF_NVZ2022

Foto: Freepik