Lai izdrukātu kovida vakcinēšanas sertifikātu, Rēzeknē jāgaida trīs nedēļas

Līdz ar vakcinēto skaita pieaugumu augusi arī nepieciešamība palīdzēt izdrukāt sertifikātu. Rēzeknes Iedzīvotāju apkalpošanas centrā novērota tik liela noslodze, ka iedzīvotājiem nu pēc pakalpojuma jāgaida trīs nedēļas.

Netālu no Rēzeknes domes, kur darbojas pašvaldības Iedzīvotāju apkalpošanas centrs, ReTV sastop Gaļinu. Kundze steidzas, jo iepriekš pierakstītā laikā viņa domē varēs izdrukāt kovida sertifikātu. “Mans ārsts neiedeva, tāpēc es iešu šeit. Nu ilgi, ilgi gaidīju. Divas nedēļas apmēram.”

Rēzeknes Iedzīvotāju apkalpošanas centrā sastopam strādājam vienu darbinieci. Šis centrs, neskaitot ārstniecības iestādes vai ģimenes ārsta prakses, kur saņemta vakcinācija, ir vienīgā vieta Rēzeknē, kur bez maksas izdrukāt sertifikātu. “40-50 cilvēki, tas ir katru dienu, atnāk uz pilsētas domi, no visām pusēm, no dažādām pašvaldībām, ne tikai no Rēzeknes pilsētas, bet arī no novada, no Rēzeknes novada,” pauž Aleksandrs Bartaševičs, Rēzeknes domes priekšsēdētājs (“Saskaņa”).

Tātad - noslodze patiesi ir liela, taču palielināt darba kapacitāti pašvaldība neplāno. “Vismaz mēs to ļoti operatīvi darām un nefiksējam pagaidām tās rindas. Tas nozīmē, ka mūsu kapacitāte vēl pietiekoši liela,” norāda Aleksandrs Bartaševičs.

Lai par to pārliecinātos, ReTV uzzvanīja Iedzīvotāju apkalpošanas centram, taujājot par drīzāko sertifikāta izdrukāšanas laiku. Rēzeknes Iedzīvotāju apkalpošanas centra darbiniece: “Mēs strādājam pēc pieraksta, pieraksts jau ir uz 12. janvāri.”

ReTV interesējās arī, kā ir citur. Daugavpilī, Informācijas birojā, kas atrodas pilsētas domē, sertifikātu piedāvāja atnākt un izdrukāt nākamajā dienā. Tikmēr lauku pagastos to piedāvāja izdarīt jau šajā pašā dienā. “Klienti ir pārsvarā seniori, arī sociālā dienesta klienti. Tie ir cilvēki, kas nelieto internetbanku un nevar patstāvīgi sertifikātu dabūt. Es norādu, kur ir tuvākais apkalpošanas centrs. Bet klienti ir arī no pilsētas, mēs nešķirojam nevienu. Šodien bija no Ventspils klients,” saka Marija Zahare, Dricānu klientu apkalp. centra darbiniece.

Centra darbiniece atzīst, ka slodze ir pamatīgi pieaugusi, bet pierakstus izdevies saplānot tā, lai rinda pēc sertifikāta Dricānos neveidotos. “Ja arī rindas ir, tad ar to jārēķinās, ka tās rindas ir, bet, kā mums ziņo KAC tīkls, vairāk vai mazāk tās ir viena līdz divas dienas, nevis nedēļu uz priekšu, mēnesi uz priekšu,” saka Maija Anspoka, VARAM Valsts pārvaldes pakalpojumu attīstības departamenta direktora vietniece.

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijā gan uzrauga tieši valsts un pašvaldības vienotos klientu apkalpošanas centrus, tie pārsvarā atrodas lauku ciemos un mazajās pilsētās. Par valstspilsētu apkalpošanas centru daudzumu un darbu atbildīgas pilsētas pašas un pieredze ir dažāda. “Ja es nemaldos, piemēram, Sigulda, Liepāja. Liepājā arī pašā pilsētā nav vienotais centrs, bet tā arī ir lielā pilsēta, bet viņi ir radījuši vairākas vietas, piecas, sešas, kur klients vat aiziet,” saka Maija Anspoka.

Arī Nacionālajā veselības dienestā norāda, ja pašvaldība konstatē un piedāvā vēl citas savas iestādes, kur sertifikātu varētu izdrukāt, piemēram, bibliotēku, to iespējams īstenot.


Foto: Freepik