Lai kļūtu par pilotu, jānolido vismaz 160 stundas

Jauniešiem, kuri vēlas kļūt par lidmašīnas pilotu, liela daļa no mācību procesa – gan teorija, gan praktisko iemaņu apguve – notiek Liepājā “airBaltic” Pilotu akadēmijā. Pāris reizes gadā uzņēmums “airBaltic” rīko ģimeņu dienas, kuru laikā studentiem ir iespēja parādīt saviem vecākiem, ko ir apguvuši, kā arī doties kopīgā lidojumā. 

Lai kļūtu par lidmašīnas pilotu, nepieciešams mācīties divus gadus. Doto iespēju saviem vecākiem parādīt, ko jau paguvuši, studenti vērtē pozitīvi un izjūt arī patīkamu satraukumu. “Ļoti pozitīvi. Par to tiešām paldies. Ir bijis atbalsts kopš pirmās dienas, kad pateicu, ka vēlos būt pilots. Ģimenes diena ir fantastiska iespēja, par kuru nemaz nezināju. Kad uzzināju, bija skaidrs, ka šis jāizmanto. Tomēr ir interesanti, gan jautri, gan īpaši no ģimenes un manas puses redzēt, kā tas izskatās. Ko mans bērns dara akadēmijā katru dienu,” saka “airBaltic” pilotu akadēmijas students Reinis Uldis Kalniņš.

Lai arī pats jau ir veicis vairākus lidojumus, pilotu akadēmijas students stāsta, lai veiksmīgi pabeigtu studijas, nepieciešams nolidot 160 līdz 180 stundas. Atšķiras arī lidojumu veidi. Sākot no īsākiem lidojumiem, līdz garākiem navigācijas lidojumiem. Kalniņš: “Domāju, varētu būt tuvu 30 lidojumu, stundu ziņā aptuveni 40. Precīzi neesmu skaitījis. Kalendārā skatoties, šī ir otrā lidojumu sezona. Tādā ziņā pašam vēl tāls ceļš ejams. No vajadzīgajām stundām ir nolidotas 30+, vēl palikušas 130, atskaitot simulatoru.”

Uzņēmuma “airBaltic” treniņu centra izpilddirektors Kristaps Lapsa stāsta, ka treniņcentrā Liepājā jauniešiem sākās pirmie īstie lidojumi kopā ar instruktoru. Studenti mācās lidot arī gadījumos, ja lidmašīnai rodas kāds defekts, kā arī nelabvēlīgos laikapstākļos. “Viņiem Liepājā sākas iepazīšanās lidojumi. Šeit viņi izlido pirmo patstāvīgo lidojumu. Pēc tam jau turpina tālāk ar pieredzes krāšanu, lidot pēc instrumentiem, nelabvēlīgos laikapstākļos, kā arī turpina lidot ar divmotorīgo lidmašīnu,” saka “airBaltic Training” izpilddirektors Kristaps Lapsa.

Liepājas bāzē apmāca arī lidmašīnas tehniķus. Kristaps Lapsa skaidro, ka viņiem mācības ir grūtākas nekā topošajiem pilotiem. Atšķiras arī studiju ilgums. Lai kļūtu par tehniķi, ir jāmācās trīs gadus. “Gaisa kuģa tehniķus mēs sagatavojam kopā ar Liepājas Valsts tehnikumu. Viņi iestājas mācībās Liepājas Valsts tehnikumā. Kopā ar mūsu instruktoriem apgūst teorētiskās zināšanas, kādas ir nepieciešamas. Kā arī pēc tam dodas pie mums praksē gan uz Liepājas, gan Rīgas lidostu. Liepājā viņiem izrādām un parādām, ko nozīmē vispārējās nozīmes aviācija.”

Kristaps Lapsa vēl piebilst, ka uzņēmuma mērķis ir nodrošināt, lai jauniešiem, kuriem ir interese un vēlme strādāt aviācijas nozarē, zināšanas ir iespējams apgūt tepat Latvijā un nav nepieciešams doties studēt uz ārvalstīm.