Lai sūtījumu saņemtu laicīgi, izmanto mazāk noslogotu pakomātu

Tuvojoties Ziemassvētkiem, pieaudzis arī sūtījumu skaits. Tomēr dažus paciņu sūtītājus un saņēmējus “Omniva” pakomātos šomēnes gaidījis nepatīkams pārsteigums, jo it kā izsūtītā paciņa no pakomāta pazudusi, vēl nemaz neuzsākot ceļu pie adresāta.

Tuvojoties Ziemassvētkiem, iedzīvotāji aizvien biežāk iegriežas, tirdziņos, veikalos un interneta vietnēs, lai iegādātos dāvanas. Šajā laikā pieaug arī sūtījumu skaits. Uzņemumā “Latvijas Pasts” skaidro, ka, neraugoties uz krīzi, kopējā tendence esot nemainīga. “Energocenu pieauguma un kopējās inflācijas dēļ ir atsevišķas sūtījumu kategorijas, kas samazinās, bet, neskatoties uz visiem izaicinājumiem, Ziemassvētki ir tas laiks, kad sūtījumu tendence ir pieaugoša. To mēs redzam arī šodien,” norāda Mārcis Vilcāns, VAS “Latvijas Pasts” valdes priekšsēdētājs.

Uz to, ka sūtījumu apjoms pieaug, neraugoties uz to, ka pakomātu tīkls šogad esot palielināts par 60-70%, norāda arī “Omniva” pārstāvis. Lai sūtījumi laicīgi sasniegtu adresātus, iedzīvotāji tiek aicināti paciņu saņemšanai izvēlēties ne vienmēr tuvākos, bet gan mazāk noslogotos pakomātus. “Mūsu mājaslapā var redzēt virtuālo karti, kurā ir atzīmēti noslogotākie pakomāti pelēkā krāsā. Ja gribat, lai jūsu paciņa atnāk pēc dienas vai divām, izmantojiet tos, kuri nav pelēkā krāsā,” saka Māris Andžāns, “Omniva” komunikācijas un ilgtspējas vadītājs.

Šomēnes gan bijuši arī gadījumi, kad sūtītāji piedzīvojuši pamatīgu stresu, jo pakomātā ieliktā paciņa kurjeru nemaz neesot sagaidījusi. Tā gadījies arī tautastērpu un trikotāžas darbnīcas saimniecei no Bauskas. “Viss notiek tā kā parasti. Viss ir kārtībā, es nesaprotu, kāpēc man pēc nedēļas zvana un prasa kur tie brunči. Es saku – kā? Es taču sen esmu aizsūtījusi. Brīnos nenobrīnīdamās. Zvanīju uz “Omniva”. Viņi tur veica savu izmeklēšanu, atsūtīja bildi, ka to paciņu paņēmusi viena sieviete,” saka Solveiga Ikerte, I.U. “Novads” saimniece.

Izmantojot sociālās vietnes “Facebook” spēku, brunči ir atradušies. Šonedēļ līdzīgs palīgā sauciens publicēts no Ādažiem. “Omniva” pārstāvis Māris Andžāns teic, ka, visticamāk, pie tā, ka pakomāta durvis, kas it kā bijušas aizvērtas, tomēr neesot bijušas ciet, esot vainojami laika apstākļi. “Cilvēki ir pieraduši tās skapīša durvis tā vienkārši palaist, domājot, ka tās aiztaisīsies. Tā tam arī vajadzētu būt, bet jāņem vērā, ka laika apstākļi pēdējās divas nedēļas ir bijuši pietiekami izaicinoši un specifiski. It īpaši situācijās, kad ir lietus, sniegs, slapjš sniegs, kas sasalst. Tās skapīša durvis kādā brīdī var neaizvērties.”

Uzņēmums aicina pret tehniskām ķibelēm godprātīgi izturēties arī cilvēkus. Ja gadījies atvērtā pakomātā ieraudzīt paciņu – ziņot uzņēmuma klientu atbalsta centram. Nosūtot paciņas, fiziski pārliecināties, vai pakomāta durvis tiešām ir ciet.


#SIF_NVZ2022

Foto: Freepik