Liepājas osta izjūt konkurenci graudu kravu piesaistē

Kopš augusta beigām Liepājas ostā gandrīz nepārtrauktā diennakts darba režīmā norit graudu kraušana. Ostā strādājošais lauksaimniecības kravu pārkraušanas uzņēmums “Liepaja Bulk Terminal LTD” kā riska faktoru min Rīgas ostas radīto pieaugošo konkurenci, jo, samazinoties ogļu kravām, arī tur lielāks akcents tiek likts uz graudu kravu apkalpošanu. Konkurētspēju tirgū Liepājas ostai šobrīd gan palīdz saglabāt nesen veiktie akvatorijas padziļināšanas darbi un jaunas dziļūdens piestātne izbūve, kas lielos “Panamax” tipa kuģus ļauj piekraut līdz to maksimālajai iegrimei.

Liepājas osta jau daudzus gadus sevi pozicionē kā Baltijas reģiona vadošo graudu ostu, kur lielākā kravu grupa ir dažādi lauksaimniecības produkti. Pērn Liepājas ostā pārkrāva 2, 9 miljonus tonnas graudu, kas tālāk ar kuģem tika aizvesti uz Āfriku, Saūda Arābiju un Tuvajiem Austrumiem, un arī šī graudu sezona solās būt laba, tomēr bažas uzņēmējiem sagādā šogad Rīgas ostas radītā konkurenece.

Juris Matvejevs, LSEZ SIA “Liepaja Bulk Terminal LTD” valdes loceklis: “Ogles vairāk Latvijā nesola – tādu daudzumu kā bija agrāk, tāpēc visi tagad krauj graudus. Rīga atrodas Latvijas centrā – ģeogrāfiski izdevīgā pozīcijā. Zemgale apkārt, ar mašīnām 100 km var pievest, tāpēc tās izmaksas krietni zemākas. Mēs – Liepāja, Ventspils – esam Rietumos, tie 200 km mums rada grūtības paņemt Latvijas graudus, kas izaudzēti Zemgalē.”

Apzinoties pieaugošo konkurenci cīņā par kravām, Liepājas SEZ pārvaldnieks uzsver, ka jaunu klientu un kravu piesaiste Liepājas ostai ir prioritāte, tāpat plānots turpināt ieguldīt līdzekļus infrastruktūras attīstībā.