Limbažu novadā neapmierināti - plānotā stacija nomaļā vietā

Uz “Rail Baltica” pamatlīnijas Latvijā plānotas 16 reģionālās stacijas. Pirms kāda laika aptaujā iedzīvotājiem bija arī iespēja balsot par nosaukumiem, kur piestās “Rail Baltica” reģionālie vilcieni. Ne vienu vien Limbažu novada iedzīvotāju gan pārsteidzis, ka Tūjas stacija plānota citā un nomaļā vietā.

Aptuveni 15 kilometrus vai divreiz tālāks ceļš būs jāmēro līdz “Rail Baltica” reģionālajai pieturvietai - šis jautājums, kur tad nākotnē būs dzelzceļa stacija, satraucis daudzus. “Es sekoju šim jautājumam līdzi, varētu teikt, ka jau vairākus gadus hobija līmenī. Man ir zināms, ka skiču stadijā stacija Tūja tika paredzēta tepat blakus šai vietai, šķērsojot autoceļu Limbaži-Tūja. Orientējoši, ja mēs tagad skatāmies, tad tas dzelzceļš tā arī tika zīmēts,” stāsta Jānis Blūmiņš, Tūjas iedzīvotājs.

No šīs vietas, ko dēvē par Tūjas muižu, tuvākās apdzīvotās vietas ir Limbaži, Tūja un Liepupe. Ja pieturu izvieto Oltūžos, tad tā būtu nomaļā meža nomalē, kas nav apdzīvota. Tūjas muižas apkaimē dzelzceļa stacija būtu arī vēlama, raugoties no sabiedriskā transporta kustības. Jānis Blūmiņš veic arī iedzīvotāju aptauju internetā, lai noskaidrotu viņu viedokli, kur tad būtu vēlamākā stacijas vieta. “Mēs esam aptaujājuši jau vairāk nekā 800 cilvēkus, un lielākais vairums, vairāk kā 90%, ir par to, ka pieturvietai vajadzētu atrasties Tūjas muižas apkārtnē šajā te vietā,” pauž Jānis Blūmiņš.

“Kaut kādi Oltūži. Tie ir mežā! Vajag, kur cilvēki kustas, kur notiek satiksme, nevis speciāli man jābrauc uz pieturu,” saka Rūta Bērziņa, limbažniece.

Arī Limbažu novada pašvaldība ir par to, lai stacija būtu Tūjas muižas apkaimē, un par to, ka tā vietā izskan Oltūži, uzzinājuši nejauši. Tā nu kopš vasaras beigām pašvaldības speciālisti strādā pie šī jautājuma, taču sarunas ar projektā iesaistītajiem nenorit viegli. “Šīs sarunas rit ļoti, ļoti grūti, izvairīgi, ir dažādi tie argumenti, kādēļ to nedarīt, kādēļ to būvēt Oltūžos. Ja runājam par Oltūžiem, tad būsim reāli - šobrīd mēs runājam par apdzīšanas vietām. Tad šeit nav cilvēku, Oltūžu teritorija nav apdzīvota, nākamais ir ļoti daudz dabas liegumu,” pauž Dagnis Straubergs, Limbažu novada domes priekšsēdētājs (LRA).

Skatot stacijas novietojumu, jāņem vērā dzelzceļa infrastruktūras prasības gan uz sistēmu, drošību un citiem parametriem, kas attiecīgi arī sašaurina iespējas. Viena no tām ir apdzīšanas punktu izveide, kas tad varētu būt Oltūžos, ReTV Ziņām norāda Eiropas Dzelzceļa līnijas pārstāvis. “Ja pie Oltūžiem veido šo apsteigšanas punktu, tad tas nozīmē papildus sliežu ceļus. Tas nozīmē arī iespēju izvietot staciju jau bez papildus ieguldījumiem citviet, kur tas būtu jāveido, izveidojot šos te sliežu ceļus,” pauž Gusts Ašmanis, SIA “Eiropas Dzelzceļa līnijas” Dzelzceļa apkalpes vietu attīstības vadītājs.

Par to, ka Oltūžos varētu būt apdzīšanas punkts, būtībā jau izlemts, bet tas nenozīmē, ka tas ir arī lēmums par staciju. Lai jautājumu risinātu, būs vien atkal visām pusēm jāsanāk kopā. 


Foto: Freepik