Medemciems. Tunelis vai gaisa pārvads?

Meklējot optimālo risinājumu satiksmes organizācijai Olaines novada Medemciema krustojumā, uzsākta tehniski ekonomiskā pamatojuma izpēte. Pašreiz izstrādāti trīs iespējamie risinājumi: gaisa pārvads pār šoseju vai divu veidu tuneļi. Divlīmeņa satiksmes mezgla būvniecība varētu sākties ap 2025. gadu. Pie nosacījuma, ka Satiksmes ministrija tam paredzējusi finansējumu. Jautājums par satiksmes organizāciju Medemciema krustojumā ir aktuāls kopš 2015. gada, kad diennakts laikā uz tā notika divi ceļu satiksmes negadījumi ar bojāgājušajiem.

Jau divus gadus Olaines novada Medemciemā, braucot no Rīgas, var nokļūt tikai papildus mērojot vairākus kilometrus līdz apgriešanās vietai. Iedzīvotāji pret to iebilda, savācot vairāk nekā 10 000 parakstu, ar jauno kārtību tā arī neesot saraduši. “Jāsaka laikam paldies, ka uz Dobeli nav jābrauc. Tas jau nav risinājums. Agrāk tas krustojums bija bīstams un pat traģisks. Bija te visādi notikumi, bet tas jau bija tāpēc, ka te nebija neviena josla. Vispār nekas, kas tev paskaidrotu, kā te varētu droši kaut kur izbraukt,” saka Mārtiņš, autovadītājs no Medemciema.

Par kreisā pagrieziena aizliegšanu Olaines novada Medemciema krustojumā “Latvijas Valsts ceļi” sāka runāt 2015. gadā, kad 24 stundu laikā šeit notika divi ceļu satiksmes negadījumi ar diviem bojāgājušajiem. Gan pašvaldība, gan iedzīvotāji jau toreiz neatbalstīja piedāvātās apgriešanās vietas, kas Medemciema autovadītājiem lika papildus mērot gandrīz septiņus kilometrus. ““Latvijas Valsts ceļi”un pašvaldība savā starpā noslēdza sadarbības līgumu, kas paredz izpētes izstrādi, lai pēc tam virzītos tālāk arī ar būvniecības darbiem šim satiksmes mezglam,” saka Andis Šarkovskis, Olaines novada ceļu inženieris.

Pašreiz tehniski ekonomiskā pamatojuma izpētē izveidots pirmais starpziņojums, kurā izstrādāti trīs iespējamo divlīmeņu satiksmes mezgla risinājumu varianti. Andis Šarkovskis: “Viena alternatīva ir pa augšu jeb pārvads. Vēl divas: tunelis ar dažādiem gabarītiem. Mūsuprāt, tunelis ir vieglāk izbūvējams, un šī būve pēc saviem gabarītiem šeit būtu vairāk piemērota. Vieta šai būvei šeit ir diezgan ierobežota, tāpēc tā izvēle varētu būt tāda.”

Izvēlēties labāko variantu elektroniskā aptaujā līdz 30. novembrim aicināti arī iedzīvotāji.

 Uzņēmums “Latvijas Valsts ceļi” no komentāriem par piedāvātajiem risinājumiem atteicās, jo pretēji pašvaldības paustajam pirmais starpziņojums TEP projektā līdz viņiem neesot nonācis. Gandrīz 47 000 eiro vērtais tehniski ekonomiskais pamatojuma (TEP) noslēgsies nākamā gada martā. Uz valsts ceļiem piederošās zemes būvdarbi tiks veikti par valsts naudu, bet pievadceļus un tehnisko projekta izstrādi finansēs pašvaldība. Tas gan notiks tikai tad, ja Satiksmes ministrija apstiprinās, ka būvdarbiem paredzēts finansējums. Kā ReTV norāda Satiksmes ministrija, pašreiz finansējums šim projektam neesot paredzēts.


#SIF_NVZ2022