Pasākumu producenti valdībai lūdz atjaunot atbalsta mehānismus

“Producentu grupas 7” vadītājs Aigars Dinsbergs norāda, ka biļešu kalkulācija notiek vairākas reizes dienā. Novembrī plānota ģimenes mūzika pirmizrāde. Tā neesot atcelta, jo vēl plānojot mūziku vasaras sezonā, vērtējuši, kāda varētu veidoties situācija novembrī, tostarp iespējamie ierobežojumi. “Es, paredzot to, ka pasākumu apmeklēs ģimenes ar bērniem, jau biju paredzējis mazāku skatītāju skaitu ar distancēm, ko pieprasīja iepriekšējie nosacījumi,” saka Aigars Dinsbergs, pasākumu producents.

Arī mūziķe Antra Stafecka norāda, ka jau laikus atcelti rudens pasākumi un meklēts plāns “B”, kā izdzīvot. “Daudz jau arī vasarā par to tika runāts, jo nevarēja prognozēt, kas notiks rudenī. Līdz ar to - daudzi projekti tika atsaukti vai pārcelti uz nākamo gadu jau vasaras laikā.”

No pirmdienas kultūras pasākumus var apmeklēt tikai sertifikātiem, kas apstiprina vakcinācijas vai Covid-19 pārslimošanas faktu, tostarp paredzot, ka pasākuma organizatoram jānosaka tāds maksimālais apmeklētāju skaits, lai nodrošinātu ne vairāk kā 60% aizpildījumu no telpas platības. 

Tā situāciju raksturo Latvijas Producentu savienības valdes priekšsēdētājs Juris Millers. Latvijas pasākumu nozares organizācijas atklātā vēstulē vērsušās pie valdības ar prasību nekavējoties pieņemt lēmumus par visu atbalsta mehānismu tūlītēju atjaunošanu nozares organizācijām, jo neesot turēts solījums - neierobežot zaļā režīma pasākumus. “Šobrīd mēs, kultūras nozare, kopš vasaras vidus, kad tika atļauts sākt pasākumus stipri ierobežotā apjomā, rēķinoties tikai ar vakcinētajiem cilvēkiem, tajā brīdī jau tika atcelti pilnīgi visi atbalsta pasākumi - gan organizāciju dzīvotspējas programma, gan Valsts ieņēmumu dienesta administrētās programmas, radošo personu nodarbinātības programmas. Jo - lūdzu, jūs taču varat iet un strādāt,” saka Aigars Dinsbergs, pasākumu producents.

Turklāt - nozare arī ceļ trauksmi par tehnisko darbinieku trūkumu, ko jau izjutuši šovasar, un arī tagad liela daļa darbinieku tuvākajā laikā plāno pamest uzņēmumus.

Aizvadītajā gadā, salīdzinājumā ar 2019. gadu, pārdotas bija vien 20% no kultūras pasākumu biļetēm, kas iezīmē būtisku pieprasījuma kritumu.  


Foto: Freepik