Pasažieru pārvadātāji brīdina par pakalpojuma pārtraukšanu reģionos

Pasažieru pārvadātāji brīdina par pakalpojuma pārtraukšanu reģionos nepietiekamā finansējuma dēļ un lūdz piešķirt 14 miljonus eiro. Pilsētās sarežģījumus rada arī prasība no nākamās nedēļas sabiedriskajā transportā maksas atvieglojumus piemērot tikai tiem sabiedriskā transporta pasažieriem, kuri ir vakcinēti. Pilsētās tagad valda neziņa, kā ierobežojumus ieviest. “Daugavpils satiksme” jau paziņojusi - trūkst darbinieku un iekārtu, lai pārbaudītu sertifikātus.

“Daugavpils satiksme” jau paziņojusi - pirmkārt, autovadītāju trūkuma dēļ jāatceļ vairāki reisi. Līdzīga situācija piedzīvota jau pagājušogad. “Mēģinājām atrast risinājumu. Tagad štatā klāt pieci šoferi, mēs palielinājām štatu sarakstu, bet tas negarantē, ka cilvēki un šoferi neslimo,” saka Dmitrijs Rodinovs, “Daugavpils satiksmes” tehniskais direktors.

Otrkārt, trūkst ne tikai vadītāju, bet arī konduktoru kā arī tehnikas, lai pilsētas autobusos un tramvajos atbilstoši Ministru kabineta uzdotajam noskenētu vakcinācijas sertifikātus. “Nav šīs te sertifikātu nolasīšanas ierīces. Tāpat arī veicām aprēķinus un konstatējām, ka, veicot šādu pārbaudi, iekāpšana šajā transportā aizņems sešas minūtes, kas ilgs laiks,” pauž Sabīne Šņepste, Daugavpils domes izpilddirektore.

Tāpēc Daugavpils domē trešdien varētu tik skatīts priekšlikums, vai neatcelt maksas atvieglojumus vispār. Arī citās pilsētās vēl valda neskaidrība. “Mēs gaidām pašvaldības lēmumu. Atkarībā no tā, mēs to pildīsim. Bet šobrīd tīri tehniski ir sarežģīti šos noteikumus izpildīt,” saka Aija Vetere, “Jēkabpils autobusu parka” Pārvadājumu daļas vadītāja.

 “Mēs ļoti ceram uz tehniskā risinājuma izstrādi Nacionālo veselības dienestu (NVD). Savienot to ar “Rēzeknieša karti”. Tad sertifikāts tiks iekļauts “kartiņā” no NVD datu bāzes,” saka Viktors Borcovs, “Rēzeknes satiksmes” valdes loceklis.

“Daugavpilī, piemēram, ir konduktori, bet citās pilsētās ir šīs pīkstināmās kartītes. Nav starpības, vai ir konduktoriem vai kartītēm, vienā vai otrā gadījumā tur nevar izpildīt. Tur jau ir tā problēma, ka tu nevari šos datus nodot pakalpojumu sniedzējam, ar likumu ir aizliegts šādus datus nodot,” saka Viktors Valainis, Latvijas Lielo pilsētu asociācijas vadītājs.

Pilsētu pašvaldību pārstāvji trešdien iecerējuši šo pārrunāt Satiksmes ministrijā. Sižeta veidošanas laikā arī Krīzes vadības padomē, vēl nebija skatīts veselības ministra Daniela Pavļuta priekšlikums stingrākam ierobežojumam braukšanas maksas atlaižu piemērošanai.


Foto: Freepik