Rekonstruē ceļa Kuldīga-Skrunda posmu

Šobrīd ceļi uz topošo novadu centriem ir dažādas kvalitātes. Nereti tie nav tik noslogoti, lai to rekonstrukciju iekļautu valsts plānotā atjaunošanas programmā, tomēr tie būs galvenie ceļi, kas vedīs uz topošo novadu centriem. Viens no tādiem ir autoceļš, kas savieno Kuldīgu ar Skrundu. Atjaunošana te šobrīd notiek pavisam nelielā posmā.

Aktīvi remontdarbi valsts reģionālā autoceļa Kuldīga-Skrunda- Embūte posmā norit jau nepilnus divus mēnešus. Tas ir 4,5 kilometru garš posms no rotācijas apļa Kuldīgā līdz pagriezienam uz Pelčiem. Šis ir galvenais ceļš, kas savieno Kuldīgu ar Skrundu. Kopējais garums ir nepilni 40 kilometri. Lai arī uz ceļa ir asfalta segums, tas savu laiku jau ir nokalpojis un sagādā ne mazums raižu tiem autovadītājiem, kuri ik dienu mēro ceļu starp abām pilsētām. Viņi atzīst – ar nepacietību gaidām visa ceļa rekonstrukciju.

Latvijas Valsts ceļos atzīst – šis ir minētā autoceļa visintensīvāk noslogotais posms, tāpēc iekļauts rekonstrukcijā. Tālāk noslogotība pakāpeniski krītas. “Ņemot vērā to, kāds ir pieejamais finansējums valsts autoceļiem nākamajiem periodiem, pārējais ceļa posms patlaban nav plānots remontdarbu sarakstos, tiks uzturēts ikdienas uzturēšanas darbu ietvaros,” skaidro LVC komunikācijas daļas vadītāja Anna Kononova.

Pēc administratīvi teritoriālās reformas topošajā Kuldīgas novadā plānots iekļaut Skrundas un Alsungas novadus. Cerība, ka ceļš no Skrundas uz Kuldīgu tomēr tiks rekonstruēts, ir Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas izstrādātā investīciju programma, kurā reformas kontekstā papildus reģionu ceļu atjaunošanai visā Latvijā plānoti 300 miljoni eiro.

Ministrijā neslēpj, ka no brīža, kad šī programma tika izstrādāta, šobrīd pandēmijas dēļ mainījušās valsts budžeta prioritātes. Tāpēc finansējums tiek meklēts Eiropas Savienības fondos, kas paredzēti ekonomikas atveseļošanai. Precīzāk, kā tiks īstenota plānotā programma reģionu ceļiem, būs zināms novembra beigās vai decembra sākumā.