Seniori baidās no pārmaiņām, ko ievieš pandēmija

Vecāka gada gājuma cilvēki joprojām nejūtas labi pandēmijas laikā, kad daudz kas tiek darīts attālināti. Rēķini dažādās vietās ir viens no lielākajiem izaicinājumiem senioriem, taču tieši vecāka gada gājuma cilvēki ir vislielākā riska grupa, ja notikusi inficēšanās ar vīrusu. 

Sporta skolotājai Jautrītei Bahmanei ir gandrīz 60 gadi. Pandēmijas laiks viņai sākumā bija sarežģīts, jo daudz kas bija jāveic attālināti. Tomēr pēc divu nedēļu izpētes izdevies atrast sev piemērotākās lietotnes mācību procesa nodrošināšanai. Skolotāja saka - viņai nav problēmas veikt maksājumus bankā vai nopirkt vilciena un autobusa biļeti attālināti ar mobilās aplikācijas palīdzību. Tomēr, ja būtu jāuzraksta iesniegums kādai iestādei, tad gan labāk to darītu klātienē, jo nekas nevarot aizstāt kontaktu ar cilvēku.

Jautrīte Bahmane, Cēsu 2. pamatskolas sporta skolotāja: “Tam pieradumam ir liels spēks, un reizēm tā liekas - vai es pareizi uzrakstīšu? Ja man ir cilvēks pretī, viņš man pasaka. Tad man ir jadomā, tad es uztraucos, tad man ir jāzvana, bet tā es ar cilvēku kontaktā varu visu izdarīt, kā man vajag.”

Neapšaubāmi pandēmija kopumā ir mainījusi gan iedzīvotāju, gan uzņēmumu paradumus un arvien vairāk cilvēki izmanto digitālos risinājumus. Ārkārtas situācijas laikā attālinātā saziņa ar bankām pieaugusi vismaz par 30%, un tikai šajā laikā liela daļa klientu uzzināja par iespējām, ko var veikt attālināti. Tāpat kardināli mainījušies klientu maksājumu karšu lietošanas paradumi - šobrīd no visiem klientu karšu darījumiem 70% notiek bezkontakta režīmā.

Lai arī seniori ir diezgan konservatīvi, tie arvien vairāk apzinās, ka, apgūstot digitālās lietas, viņi var kļūt komunikablāki un vairāk iekļauties sabiedrības norisēs.

Foto: Pexels.com