Šķērsojot šoseju, gājēju drošība pašu gājēju ziņā

Nevienas ceļa zīmes pie autobusa pieturas, kas varētu norādīt iespējamību, ka uz šosejas var parādīties gājēji. Tādas autobusa pieturas atrodas Rīgas-Jelgavas šosejas posmā pie Pēterniekiem.  Latvijas Valsts ceļu dati – uz šosejas diennaktī aiztraucas ap 11 000 automašīnu.

Pie nākamās autobusu pieturas “Dzilnas” vietējie, šķērsojot pāreju, izlīdzas, kā nu māk. Atļautais braukšanas ātrums šajā posmā ir 90 km/h, un par drošu šosejas šķērsošanu grūti runāt. Jāpiebilst, pagājušajā nedēļā, kad tika šķērsota šoseja iepretī pieturvietai ''Blukas'', dzīvību zaudēja kāda astoņdesmitgadīga kundze.

Ceļu satiksmes negadījuma karte rāda, ka automašīnu sadursmes, kurās cietuši vai bojāgājuši gājēji, tur notiek regulāri vismaz reizi gadā. Olaines novada pašvaldība uzskata, ka situāciju uzlabot varētu vien īsta gājēju pāreja, ko vajadzēja izbūvēt līdz ar ceļa rekonstrukciju. Tam iebilst Latvijas Valsts ceļi.

Anna Kononova, A/S''Latvijas Valsts ceļi'' komunikācijas daļas vadītāja, pauž, ka gājēju skaits ir ļoti neliels, tādēļ nav iespējams izbūvēt divlīmeņu šķērsojumus ne atbilstoši standartam, ne finansējumam. Tiekot veidotas vietas, kur ir iespējams pāriet pāri šosejai. Viņa piebilst, ka gājējiem tas jādara ļoti rūpīgi – izvērtējot situāciju uz ceļa, kā arī pārliecinoties, ka netuvojas automašīnas.

Drīzumā pie pieturas “Dzilnas” tik izveidota šķērsošanas pāreja, bet tuvākā drošākā paliks tāpat kā līdz šim, tas ir, vairāku kilometru attālumā. CSDD statistiku par novadiem vēl nav apkopojusi, bet kopumā Latvijā šā gada desmit mēnešos dzīvību zaudējis 31 gājējs.