Tveicē ceļu būvniekiem jāpārplāno darbi objektos

Pēdējo dienu karstums apgrūtina daudzus. Sevišķi to izjūt ceļu būves strādnieki, kuriem nereti ir darbi jāveic atklātā saulē, gaisa temperatūrai pat pārsniedzot +30 grādus. Lai darbiniekus pasargātu no pārkaršanas, iespēju robežās ceļu būvuzņēmēji cenšas darbu grafiku pārplānot.

Saulē uz bruģa novietots termometrs dienas vidū dažu minūšu laikā uzkarst līdz +44 grādiem. Gaisa temperatūra gan par aptuveni desmit grādiem zemāka, taču veikt ceļa remontdarbus šādā karstumā nav viegli.

Vienā no Valmieras ieliņām, kur jau pirms kāda laika asfalts uzklāts, tagad strādniekiem jānobruģē ietve. Lai arī karstajā saulē ir grūti pastrādāt, šis darbs ir jāveic pa dienu. “Ir darbi, ko var darīt, ir darbi, kurus nedrīkst darīt vakaros, jo traucē cilvēkiem atpūsties, kā, pieņemsim, zāģēšana. Tas ir ļoti skaļi, cilvēki vairums pa dienu ir darbos un vakaros viņiem tas traucēs. Pa dienu mierīgāka zāģēšana,” pauž SIA “Limbažu ceļi” strādnieks Andis Vērmanis.

Biežas atpūtas pauzes un daudz ūdens, ko padzerties - tā strādnieki cenšas sevi pasargāt no pārkaršanas. Būvdarbu vadītājs stāsta, ka ar darbiniekiem jau runāts, kā darbus pārplānot, ja karstums turpināsies.

SIA “Limbažu ceļi” būvdarbu vadītājs Agris Puķīte: “Mēs esam runājuši par to, vai vajadzētu strādāt rīta cēlienā, piemēram, sākt kādos 06:00, līdz kādiem 11:00, un tad varbūt vakarā, vai arī vispār var sākt jau kādos 04:00 strādāt. Tad vienkārši rīta cēlienu nostrādāt, visa pēcpusdiena ir brīva.”

Darbu plānā ir vēl vienas asfalta kārtas ieklāšana, taču tas būšot arī atkarīgs, vai asfalta rūpnīca spēs pielāgoties. Tikmēr ceļu būves uzņēmumā “Binders” stāsta, ka uzņēmumā ir izdevuši iekšējo rīkojumu, kā šādā tveicē darbus organizēt objektos. “Esam pārorientējuši darbu, rūpnīca strādā naktīs, lai saražotu asfaltu, un cilvēki ieklāj agrās rīta stundās un darbu beidz līdz pusdienlaikam, ne vēlāk. Gādājot darba apģērbu, esam skatījušies iespēju robežās gādājuši cilvēkiem vasarā tādu apģērbu, kas ir elpojošs - kokvilnas audumu pārsvarā, bet ne visos darba veidos, kur ir specifika kaut kāda. Mēs varam nodrošināt tikai ar kokvilnas audumu,” saka SIA “Binders” pārstāve Vita Noriņa.

Uzņēmumā vēl arī piebilst, ka šādā karstumā pie asfalta ieklāšanas ir jāierēķina arī papildus laiks, jo asfalts saformējas ilgāk nekā pie zemākām gaisa temperatūrām.