Vai pasta nodaļas darbības modeļa maiņa nozīmē arī tās slēgšanu?

Katru darba dienu, bet tikai vienu stundu – tādas izmaiņas pēc mēneša „Latvijas Pasts” paredz Valkas novada Kārķu pagasta pasta nodaļas darbā, jo tiek mainīts tās darbības modelis. Tas radījis satraukumu par pasta pakalpojumu pieejamību un arī jautājumu, vai šī reorganizācija nozīmē arī pasta nodaļas likvidāciju. Protestējot pret šo reorganizāciju un lūdzot to atcelt, Kārķos savākti 190 paraksti un nosūtīta vēstule “Latvijas Pastam”, Ministru kabinetam un vairākām ministrijām.

Paziņojums par pasta nodaļas modeļa un darba laika maiņu ir iemesls kārķēniešu satraukumam. “Cilvēks ne vienmēr var iekļauties un ieplānot to stundu. Tas sarežģī dzīvi,” saka Arta Pūpola, Kārķu iedzīvotāja.

“Vēl šeit ir informēts, ka tiek savienots ar Strenču pasta nodaļu, un tas atkal ir pilnīgi nesaprotami, jo ar Strenčiem nav sabiedriskā transporta, ir jābrauc ar diviem autobusiem. Tas nozīmē, ka teorētiski pakalpojums tiek piedāvāts, bet patiesībā - pilnīgi nepieejams,” pauž Sandra Pilskalne, Kārķu iedzīvotāja.

No šī nelielā paziņojuma kārķēniešiem tā arī nav skaidrs, vai saglabāsies arī visi līdzšinējie pasta pakalpojumi, piemēram, tā sauktā pasta banka. Par to, kā būs ar algas saņemšanu, ir satraukums zemnieku saimniecības „Jasmīni” strādniekiem – visdrīzāk cilvēkiem būšot jāpalīdz, aizvedot, piemēram, uz pastu vai banku.

“Tas ir diezgan dīvaini, ka pasts dod iespējas pats saviem konkurentiem. Teiksim, kurjerdienesti, kas šobrīd ļoti plaukst un arvien vairāk, jo arvien vairāk cilvēki iepērkas internetā un saņem preces mājās,” saka Dana Purviņa, Kārķu iedzīvotāja.

“Iedzīvotājiem būs pieejami visi pasta pakalpojumi un arī citi pakalpojumi, kurus nodrošina “Latvijas Pasts”,” uzsver Gundega Vārpa, “Latvijas Pasta” pārstāve.

“Latvijas Pastā”, skaidrojot darbības maiņas iemeslus, min mazo pieprasījumu pakalpojumiem, kas katru gadu nes ap 6400 eiro zaudējumu. Iedzīvotāji gan uzskata, ka pasts ir pat ļoti apmeklēts. Pagasta pārvaldē savukārt ir neizpratne par to, kāpēc no pasta puses nebija jau laicīgi sarunas par darbības modeļa maiņu. “Vienīgais tas, kas ir bijis, ir viens telefona zvans. Man šī te komunikācija nav saprotama, ka viens zvans un atsaucas uz kaut kādu abonētās preses daudzumu, turklāt tai pat laikā es redzu, ka “Latvijas Pasts” kā uzņēmums, kā organizācija atkal paziņo par rekordpeļņu, tātad - kopumā nav grūti laiki,” saka Pēteris Pētersons, Kārķu pagasta pārvaldes vadītājs.

Uzklausot kārķēniešus un arī “Latvijas Pasta” viedokli, šķiet - pamatā tik tiešām ir savlaicīga un cilvēkiem saprotama skaidrojošā darba trūkums. “Jebkuram reģiona iedzīvotājam jau pašreiz ir plašas iespējas saņemt nepieciešamos pasta pakalpojumus arī gan ārpus pasta nodaļas, gan pasta pakalpojumu sniegšanas vietas darba laika, jo vēl ir tāds modelis, ka pastnieks pēc pieprasījuma apkalpo klientu dzīves vietā, cilvēks saņem pakalpojumu tad, kad viņam viņu vajag, pastnieks atbrauc uz mājām un sniedz vajadzīgos pakalpojumus,” stāsta Gundega Vārpa, “Latvijas Pasta” pārstāve.

Kārķēnieši savas bažas par pasta nodaļas nākotni pauduši arī vēstulē, kura ar gandrīz 200 iedzīvotāju parakstiem nosūtīta gan “Latvijas Pastam”, gan vairākām ministrijām. Pasta nodaļas darbības modeļa maiņa paredzēta pēc mēneša.