Valsts pakalpojumi turpmāk pieejami “Latvija.gov.lv”

Jaunu veidolu beidzot ieguvis dažādu valsts pakalpojumu portāls “Latvija.lv”. Tas esot kļuvis iedzīvotājiem saprotamāks, iestādēm būšot ērtāk nodrošināt portālā savus e-pakalpojumus. Tiesa gan – pagaidām vizuāli mainījusies tikai portāla sākuma lapa un pieeja e-adresei. Pārējais mainīšoties pakāpeniski līdz šī gada beigām. 

Mūsdienās sabiedrība aizvien vairāk tiek mudināta dažādus valsts pakalpojumus saņemt elektroniski. Taču portāls “Latvija.lv”, kurā tie pieejami, līdz šim bija nepārskatāms. Tajā bija grūti atrast sev nepieciešamo pakalpojumu. Tas nereti piedzīvoja tehniskus traucējumus. Kā ReTV skaidro Valsts reģionalās attīstības aģentūrā (VRAA), projekts, lai uzlabotu portāla darbību, sākās jau pērn. Tagad tas ieguvis jaunu domēnu - “Latvija.gov.lv”, kā arī pilnībā nomainīta portāla tehniskā platforma. VRAA direktora vietnieks Elektroniskās pārvaldes jautājumos Edgars Cīrulis: “Tā varbūt ir neredzamā daļa, bet ceru, ka būs jūtama, jau tagad ir jūtama. Ņemot vērā lietošanas pieaugumu, turpmākajos gados esam uztaisījuši mērogojamu, lai varam pielāgoties izmantošanas pīķu nosegšanai.”

Portāla pilnveidošana un jauna dizaina ieviešana citās sadaļās turpināsies līdz pat šī gada beigām. Tāpēc arī portāla lietotāji aicināti sniegt atsauksmes un izteikt ierosinājumus turpmākajiem uzlabojumiem. Būtisks ieguvums jau tagad būs daudz ērtāka portāla piejamība un lietošana mobilajās ierīcēs. Cīrulis: “Pēc pārveides šī gada laikā jebkurš e-pakalpojums, jebkura apakšlapa būs ērti pieejama un izmantojama mobilajā telefonā, planšetē.”

VRAA arī turpina darbu ar iestādēm, lai e-pakalpojumi, kuri ir pieejami portālā “Latvija.lv”, darbotos stabili un nenotiktu to darbības pārtraukumi. Kopumā portāla pirmā posma atjaunošanā izlietots vairāk nekā pusmiljons eiro. Pērn valsts pakalpojumu portālu apmeklēja gandrīz nepilns viens miljons lietotāju.