Vecākiem daudz neskaidrību par attālinātajām mācībām

Pirmais mācību semestris tuvojas noslēgumam. Šis gads, it īpašu vecāko klašu skolēniem, aizvadīts attālinātās mācībās. Kamēr daļa par to priecājas, tikmēr vecāki ir neizpratnē - vai nedēļā noturot vienu līdz divas tiešsaistes stundas, var kvalitatīvi apgūt mācību priekšmetu.

Inga Akmentiņa- Smildziņa, Mammamuntetiem.lv vadītāja, pauž, ka mācības (kādas tās ir šobrīd) nevar sagaidīt, ka būs līdzīgas klātienes nodarbībām. Viņa norāda, šobrīd pasaulē daudz tiek runāts par to, ka pusaudži pandēmijas dēļ ir vieni no lielākajiem cietējiem, jo tiek izolēti no saviem vienaudžiem, nemaz nerunājot par attālinātām mācībām.

Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības (LIZDA) priekšsēdētāja Inga Vanaga ReTV ziņām norāda, ka joprojām izglītības iestādēs pedagogiem ir atšķirīgs tehnoloģiskais nodrošinājums. Viņa atzīst, ka, lai arī ko pedagogs darītu, viss ir atkarīgs arī no interneta pieejamības un tā kvalitātes.

Lai stundas notiktu tiešsaistē, tehnoloģiju nodrošinājums ir svarīgs ne tikai pedagogam, bet arī visiem klases skolēniem, taču joprojām ir ģimenes, kur situācija ir atšķirīga. Problēma ir arī savstarpējā komunikācijā, jo skaidrs, ka ārkārtējā situācija rada papildus stresu.

LIZDA priekšsēdētāja Inga Vanaga aicina vecākus uzdot jautājumus skolotājiem, kā arī visas neskaidrības mierīgi izrunāt. Viņa gan uzsver, ka pedagogi slodzi cenšas sabalansēt, lai skolēniem nebūtu tik ilgi jāpavada laika pie ekrāna. Jāpiebilst, ir gadījumi, kad pedagogi saprot - puse no klases nevar vienā laikā pieslēgties tiešsaistes mācībām, līdz ar to viņi meklē citus saziņas veidus, kā komunicēt.

Liene Bērziņa, Valsts izglītības satura centra (VISC) pārstāve, ReTV ziņām norāda, ka būtu ieteicams plānot 30% no attālinātā mācību laika tiešsaistē (ne visām mācību stundām jānoris datora ekrānā). Tiek runāts arī par vadlīnijām: “Ir praktiski ieteikumi, ko eksperti, sadarbībā ar pedagogiem ir izstrādājuši, lai palīdzētu skolotājiem saprast, kādos virzienos tad viņi var doties, lai atbalstītu skolēnu mācību procesā.”

Vēl viens svarīgs fakts- attālināto mācību procesā satura apjoms ir jāsamazina, un skolēnam nav jāapgūst viss, kas tiktu apgūts klātienes stundās. VISC pārstāve pauž: “Ja vecākiem mājās ir radies satraukums par to, ka skolēns nesaņem pietiekami lielu uzmanību no pedagoga vai neiegūst atgriezenisko saikni mācību procesa ietvaros, tad noteikti ir nepieciešams sazināties ar konkrēto pedagogu.”

Pedagogiem šobrīd ir liels izaicinājums atrast zelta vidusceļu, lai visi skolēni saņemtu nepieciešamo. VISC norāda - šis nav mirklis, lai meklētu vainīgos vai atbildīgos, bet katram maksimāli iesaistīties, atbalstīt gan skolēnus, gan pedagogus, lai nonāktu pie kvalitatīva rezultāta mācību procesā.