Veikalos aizvadīta nedēļas nogale ar jaunajiem ierobežojumiem

Virsstundas un papildus darbinieku piesaistīšana – tā veikali gaidīja aizvadīto nedēļas nogali. ReTV ziņām “Rimi Latvija” pārstāve stāsta, ka pircēju plūsma esot bijusi neliela, kā arī apgrozījums krities veikalos visā Latvijā. Jāsaka, tas radījis cilvēku pieplūdumu tieši darba dienās.

Regīna Ikala, “Rimi Latvija” sabiedrisko attiecību vadītāja, pauž, ka nedēļas nogales ierobežojumi veikalos veicināja apmeklētāju palielināšanās plūsmu – piektdien visi steidzās iegādāties lielos nedēļas pirkumus (īpaši tos, kas brīvdienās bija aizliegti). Tas daudzviet esot radījis rindas, kā arī apsardzei un veikala darbiniekiem papildus slodzi.

Lielākoties pircēji bija saprotoši. Protams, bijušas dažādas konfliktsituācijas, kas saistītas gan ar drošības prasību ievērošanu, gan ar ierobežoto preču tirdzniecību. Lielu neizpratni pircējam radīja tas, kas ir pirmās nepieciešamības preces. Arī “Maxima Latvija” pārstāve Liene Dupate ReTV Ziņām norāda - darbiniekiem gan tas nozīmē papildus darbu, veicot skaidrojošo funkciju klientiem. Viņa informē, ka darbinieki pilda valdības rīkojumu. Tā neesot veikala iniciatīva – liegt atsevišķo kategoriju tirdzniecību. Viņa bilst, ka cilvēki kopumā bija pozitīvi.

Liene Dupate atzīst, cilvēki ar lielāku nepatiku uztvēra tieši masku nēsāšanu, nevis aizliegumu brīvdienās un svētku dienās iegādāties atsevišķu preču kategorijas. Valmieras “Maxima” veikala direktore Alda Golovina stāsta, ka sestdiena un svētdiena bija ļoti mierīga un klusa, tomēr nav izpalikts bez neapmierinātiem cilvēkiem - daudzi aizsargmaskas velk nepareizi, uz aizrādījumiem reaģē saasināti.

Iedzīvotāji ir neizpratnē, vai valdības rīkojums palīdzēs apkarot vīrusa izplatību, vai lielāku drūzmēšanos veikalos tieši saspringtajā pirmssvētku laikā. Kāda valmieriete stāsta, ka viņai cigaretes ir pirmā nepieciešamība, tādēļ ierobežojums viņai nepatīk. Viņa no tā neredz jēgu – tāpat uz veikalu ir atnākusi pēc sev vajadzīgajiem produktiem. Kāds cits stāsta savus novērojumus: “Piektdienās uztaisa, ka ir 200 cilvēku veikalā.”

Kamēr sabiedrība vēl pieņem un aprod ar jaunajiem ierobežojumiem, lielie tirdzniecības veikali saviem darbiniekiem nodrošina dažādus palīdzības mehānismus. Tā, piemēram, gan “Rimi”, gan “Maxima” ir izveidots uzticības tālrunis, kur vērsties personālam, lai risinātu un skaidrotu dažādas konfliktsituācijas no ikdienas darba.