Vientulība - problēma pirmssvētku un pandēmijas laikā

Zvanu līniju “Parunāsim” ikdienu sasniedz vairāki desmiti cilvēku, kuri vienkārši vēlas parunāties un tikt sadzirdēti. Līnijas operatori ir novērojuši – jo stingrāki Covid ierobežojumi jo vairāk zvanu.

Inga Muižniece, zvanu centra īpašniece, pauž, ka Covid-19 laiks ir padarījis zvanītājus jaunākus. Tas ir, zvana pat tie, kuriem ir 30 un 40. Sākotnēji galvenie zvanītāji bija vecāka gada gājuma cilvēki, kuri jutās vientuļi – nebrauc bērni un mazbērni, laiku spiesti ir pavadīt vieni.

Zvanu līnija izveidota, jo tās īpašniece iepriekšējo darbu pieredzē novērojusi, ka cilvēkiem bieži vien ir nepieciešamas nevis norādes un padoms, bet vienkārša un ikdienišķa saruna. Viņa pauž, ka saruna ir labs posms, kurā saprast, vai pietiek ar parunāšanos vai nepieciešama ir psihologa palīdzība.

Inga Muižniece stāsta, ka operatori ir apmācīti krīzes situācijās jeb tāda veida sarunās reaģēt – ieteikt vērsties pēc palīdzības, jo ne vienmēr pietiek ar izrunāšanos, bet var būt nepieciešama arī profesionāļu iesaiste. Par operatoriem, kas zvanus saņem, strādā cilvēki ar dažādām invaliditātēm. ReTV sarunai pievienojas arī viena no darbiniecēm. 

Operatorei Olgai ir redzes invaliditāte un darba dienu pavada kopā ar savu pavadoni un uzticamo draugu – suni. Viņa ir pateicīga par iespēju būt nodarbinātai, jo mūsdienās cilvēkam ar īpašām vajadzībām darbu ir atrast grūti. Tiek minēts, ka telefonsarunā ir iespēja aprunāties, uzklausīt un atbalstīt cilvēkus.

Olga stāsta, ka saruna reizēm iesākas ar asarām, taču beidzas – ar smaidu. Sarunu biedri viens otram uzlabo garastāvokli. “Mums ir savas atslēdziņas ar kurām mēs tiekam pie katra cilvēciņa klāt,” viņa bilst.

Šogad kopā saņemti jau vairāk nekā 3500 zvani. Un izrādās, 80% no zvanītājiem ir patstāvīgie klienti un ar operatoriem sarunājas bieži.