Attālinātas māla darbnīcas

Māla darbnīcas podnieks Krists Ozoliņš rīko katru gadu, un arī šis gads nav izņēmums. Tiesa, šoreiz meistarklases norisinās attālināti.

Keramiķis sāk savu nodarbību. Lai nebūtu sajūta, ka šo var veikt vien mākslinieki, Krists Ozoliņš māca pamatus.

“Es pamatā izstāstu principā dažus punktus, kas noteikti ir jāievēro, lai tehniski tas darbs sanāktu, kā māls uzvedas, kas ir jāņem vērā, lai vienkārši tas darbs sanāktu ar pirmo. Un tas ir tas mērķis, lai cilvēkiem, kas ar to materiālu nav strādājuši, ka viņi var uztaisīt kaut ko. Tad kopīgi taisām pirmo krūzi, kas ir kā paraugs kopīgi, ko es arī rādu paralēli kā piemēru līdzīgi kā klātienē,” pauž Krists Ozoliņš.

Pārliecību tam, ka arī šādi var sniegt gan teorētiskas, gan arī praktiskas zināšanas par mālu, podnieks guva, izmēģinot līdzīgu darbnīcu tikai ar vienu dalībnieku.

Attālinātajā māla darbnīcā tiek pielietota lipināšanas tehnika. Tā ir viena no senākajām, tai vajadzīgs vien māls un paša rokas. Pēc nodarbības visi darbi ceļo uz Krista cepli, kur tie svēpēšanas rezultātā kļūst melni.

Podnieks Krists Ozoliņš saka: “Tā attālināti es pat nebiju gaidījis, ka tas būs tik viegli, jo likās, ka būs grūtāk. Nezinu, stāstīt vai nodot tās zināšanas un arī pieskatīt, bet, nu, arī darbnīcās man tas piegājiens vienmēr ir bijis - pēc iespējas mazāk iejaukties, jo tā lipināšanas tehnika, tā ir ļoti sena un nav tāda ļoti strikta vai kategoriska. Tā ir tāda stiepjama. Un, ja izstāsta tos pamatprincipus, tad, jo mazāk iejaucies, jo patiesībā labāk.”

Podnieks vērtē - lipināšanas tehnikai nav nepieciešamas iepriekšējas zināšanas, tāpēc nodarbības ir viegli pielāgot šī brīža attālinātajam režīmam. 


Foto: pixabay.com