Amatpersonas ķeras klāt motociklu trokšņošanas problēmai

Transportlīdzekļi, kuri rada troksni un traucē iedzīvotāju mieru, jau izsenis bijusi problēma, ar kuru cīnās daudzās pašvaldībās. Iekšlietu ministrijā un Rīgas domē atzīst – līdz šim nav bijuši gana efektīvu rīku, lai to kontrolētu, tamdēļ sākts problēmu risināt.

Jāatzīst, ka bieži iedzīvotāju naktsmieru iztraucē transporta līdzekļu radītais troksnis. Policijā atzīst – visai bieži no iedzīvotājiem pilsētās tiek saņemti ziņojumi par pārlieku skaļu braukšanu. “Tā nav tikai Rīgas problēma. Tā ir aktuāla problēma visā Latvijā, sevišķi apdzīvotajās vietās. Tā kā Rīga ir lielākā un apdzīvotākā pilsēta, tur, protams, to problēmu ir vairāk nekā mazpilsētās,” saka Arturs Smilga, Valsts policijas pārstāvis.         

“Konkrētu statistiku par to, cik daudz ziņojumu mēs saņemam, es nevarēšu pašlaik iedot, jo mēs kā policija nemaz īsti neko nevaram izdarīt. Tas, ko mēs varam pateikt – sūdzības no iedzīvotājiem mēs saņemam teju katru dienu,” pauž Toms Sadovskis, Rīgas pašvaldības policijas pārstāvis.

Tikmēr Motokluba asociācijā par publiskajā telpā izskanējušo ziņu, ka Iekšlietu ministrija kopā ar Rīgas domi sāks cīņu ar pārlieku skaļajiem motocikliem, saka – krāsas ir sabiezinātas. “Es nenoliegšu, ka ir atsevišķi motociklisti, kuri ir trokšņaini, sagādā šīs te problēmas, bet tie nav tikai motociklisti – ir sporta automobiļi, tās saucamās BMW “žurkas”, kas rīko arī nakts reidus, kuriem ir sporta izplūdes kolektori. Ir kravas transporti, dzelzceļš, kas arī pārkāpj šo te skaņas robežu,” atzīst Arnis Blodons, Motoklubu asociācijas pārstāvis.

Asociācijas prezidents uzskata, ka nevajadzētu izdalīt un akcentēt tieši motobraucējus. Iekšlietu ministrijā drīzumā iecerēts iesniegt rīcības plānu par efektīvāku trokšņu kontroles mehānismu. “Mēs apzināmies, ka ir nepilnības pašreiz likumā, lai varētu daudz efektīvāk darboties. Tā kārtība, kurā pašreiz notiek kontrole, ir tāda, ka Valsts policija kopā ar CSDD darbiniekiem veic pārbaudi uz autoceļiem – vai attiecīgais spēkrats atbilst tehniskās apskates prasībām. Gadījumā, ja nav tā atbilstība, tad tehniskās apskates darbinieki anulē tehniskās apskates esamību,” pauž Arturs Smilga.

Šobrīd trokšņu kontroles veikšanu apgrūtinot nianses likumos. Iespējams, turpmāk arī pašvaldības policijas rokās varētu būt rīki šīs problēmas risināšanai.  “Konkrēts risinājums vēl nav rasts, pie tā tiks strādāts turpmākā mēneša laikā, lai radītu tādu regulējumu, kas tiktu vienlaikus nevis uz ķeksīša, formāls, kuru faktiski nebūtu iespējams kontrolēt, bet tādu regulējumu, kas patiešām iedos instrumentu gan valsts, gan pašvaldības policijai,” uzsver Toms Sadovskis.

Plānots, ka ministrijas un Valsts policijas pārstāvji rīcības plānu par veicamajiem pienākumiem iesniegs augusta vidū, lai jau šī gada nogalē to valstī ieviestu praksē.

 


Foto: Freepik