Kā Liepājas lidostu ietekmē regulārā reisa “Rīga-Liepāja” atlikšana?

Latvijas nacionālā lidsabiedrība “airBaltic’’ nupat kā paziņojusi - ņemot vērā salīdzinoši zemo pasažieru skaitu, kas ceļo caur Rīgu, atkal pieņemts lēmums atlikt iekšzemes reisa “Rīga-Liepāja” atsākšanu uz novembra sākumu. Liepājas lidostas vadība stāsta, ka šis lēmums ir zaudējums visam reģionam, taču pašu lidostu tas īpaši neietekmējot, jo turpinās privāto lidmašīnu un pilotu skolas apkalpošana. Arī Liepājas dome norāda, ka lidostas finanšu rādītāji kopš regulārā reisa apturēšanas neesot samazinājušies, taču skaidrāka situācija būs zināma vien gada beigās.

Pieaugot vakcinēto iedzīvotāju skaitam un cilvēku vēlmei ceļot, nacionālās lidsabiedrības “airBaltic’’ pārvadāto pasažieru skaits ir būtiski audzis, salīdzinot ar gada sākumu, taču tas joprojām nespēj atgriezties pirmspandēmijas līmenī. Skaitliski šā gada jūnijā tie ir 115 tūkstoši pasažieru - 70 procenti vairāk nekā maijā, taču par 79 procentiem zemāk nekā pērn šajā laika periodā. Tas arī ir viens no galvenajiem iemesliem atlikt vienīgā iekšzemes reisa “Rīga-Liepāja” atsākšanu. ““airBaltic” lidojumu plānošanas komanda izskata maršrutu tīklu pēc dažādiem kritērijiem - maršrutu pieprasījuma, gan arī, protams, pēc finanšu prognozēm, gan arī reisa ietekmi uz “airBaltic” tīklu. Maršruts “Rīga-Liepāja” ir svarīga mūsu tīkla daļa, mūsu ceļotājiem tas ir ērts veids, kā sasniegt Liepāju,” saka Didzis Rudmanis, aviokompānijas “airBaltic’’ korporatīvās komunikācijas pārstāvis.

Liepājas lidostas vadība atzīst, ka no vienas puses reisa atcelšana ir zaudējums visam reģionam, jo samazinās tūrisma, biznesa plūsma, taču pašai lidostai sanāk pat ietaupīt naudu, ņemot vērā, ka notiek tikai lidojumu apkalpošana dienas laikā, kas ir daudz lētāk nekā naktīs, kad lielākoties notika lidojumu pieņemšana no Rīgas. Neviens no 50 lidostas darbiniekiem nav atlaists, jo ir jānodrošina privātie čarterreisi, kā arī “airBaltic’’ pilotu skolas lidojumi. “Katru rītu četras līdz piecas lidmašīnas ceļas no Liepājas gaisā, katru dienu lido. Lidojumu skaits ir pieaudzis, šogad pārsniedzot 4000 lidojumus - pacelšanās, nolaišanās. Tas ir rekords, nekad nekas tāds nav bijis. Mēs kā lidosta esam gatavi apkalpot regulāros lidojumus, tiklīdz tas būs iespējams, tāpat ļoti cenšamies izdarīt mājasdarbu, lai nepalaistu garām iespēju uzsākt tiešos lidojumus. Tur visur apakšā ir pandēmijas ietekme, kas visu ir sašūpojusi,’’ saka Agris Sprūde, SIA “Aviasabiedrība “Liepāja’’’ valdes loceklis.

Vismaz pēc Liepājas domes - Liepājas lidostas kapitāldaļu turētāja aprēķiniem, regulārā reisa atlikšana finanšu situāciju lidostā vismaz pagaidām nav ietekmējusi. Katru gadu pašvaldība lidostai piešķir aptuveni 1,2 miljonus eiro darbības nodrošināšanai, un šī summa pašlaik nav pārskatīta. “Gada beigās noteikti tiks caurskatītas visu kapitālsabiedrību rezultāti, un tad arī domāsim par to, vai nepieciešami papildus līdzekļi. Lidosta no savas puses dara visu, lai darbība neapstātos. Mēs ceram, ka situācija mainīsies uz labo pusi, “airBaltic” varēs atsākt lidojumus,” saka Atis Deksnis, Liepājas valstspilsētas domes priekšsēdētāja vietnieks.

Jau vēstīts, ka reisus starp Liepāju un Rīgu “airBaltic” pārtrauca pagājušā gada oktobra sākumā, kad pārvadāto pasažieru skaits Covid-19 pandēmijas ietekmē kritās par 67 procentiem, salīdzinot ar to pašu periodu 2019. gadā.


Foto: liepaja-airport.lv