Pirmajā pusgadā banku klientiem izkrāpti vairāk nekā pieci miljoni eiro

Šī gada pirmajos sešos mēnešos četru lielāko banku – “Swedbank”, “SEB banka”, “Citadele” un “Luminor” – klientiem izkrāpti vairāk nekā pieci miljoni eiro. Visbiežāk tie bijuši telefonkrāpšanas gadījumi, kā arī aicinājumi investēt. Kā stāsta Finanšu nozares asociācijā, šis ir jau trešais gads, kad sabiedrība tiek aktīvi uzrunāta, izglītojot par krāpšanas veidiem, kā arī ieviestas dažādas drošības sistēmas, taču situācija aizvien ir dramatiska.

Finanšu nozares asociācijas pārstāvis Mārcis Pelcis norāda: “Lielākā daļa ir autorizētie darījumi, kuros klienti paši izpauž datus un veic maksājumus. Tas nav tā, ka klients neko nav darījis un pēkšņi viņam nauda pazūd. Lielākoties tā ir vai nu klientu uzrunāšana caur zvaniem, piedāvājot investēt, vai cita veida komunikācija tieši sarunas veidā.”

Šādos gadījumos lielākā problēma bankām esot krāpniecisko gadījumu identificēšana, jo klients pats to ir apstiprinājis. Pelcis: “Mēs nekādā gadījumā nesakām, ka tas ir uz cilvēku pašu, bet mēs varam palīdzēt līdz zināmai robežai. Mēs analizējam datus, skatāmies, ko klients dara, kā tas izskatās no tehniskās puses, bet arī klientam ir jāuzņemas rūpība un piesardzība par viņu finanšu līdzekļiem.”

Nozares speciālisti aicina būt uzmanīgiem, visas situācijas izvērtēt un nepieciešamības gadījumā arī zvanīt uz banku, lūdzot padomu. Šogad kopumā īstenoti 3307 krāpšanas gadījumi, taču vairāk nekā 5000 gadījumus izdevies novērst.



Foto: Freepik; ilustratīvs